Πλήθος παρεμβάσεων της Χρυσής Αυγής στα σχολεία

c848a9a6c148fc7d568662fe7401ba33_1.square-200

από το alterthess

Την παρέμβασή της στο εκπαιδευτικό έργο επιδιώκει και θεσμικά πλέον η Χρυσή Αυγή προσπαθώντας να εκφοβίσει τόσο εκπαιδευτικούς όσο και μαθητές σχετικά με το δεδομένο μέχρι σήμερα αντιφασιστικό χαρακτήρα της εκπαίδευσης. Δεν ήταν τυχαία εξάλλου η προκλητική ανακοίνωσή της ενόψει του εορτασμού της επετείου του Πολυτεχνείου όπου αποκάλεσε το «Πολυτεχνείο» μια «ψευδεπίγραφη έννοια αντίστασης εναντίον του στρατιωτικού καθεστώτος της 21ης Απριλίου» και κατηγορούσε τους εκπαιδευτικούς ότι «με άθλια ψέματα προσπαθούν να δηλητηριάσουν τις αγνές ψυχές των μικρών παιδιών κάνοντάς τα να μισούν το στρατό». Οι επερωτήσεις της που αφορούν την εκ μέρους της καταγγελία αντιφασιστικών εκδηλώσεων στο πλαίσιο της εκπαιδευτικής λειτουργίας αποκαλύπτουν πέραν των πράξεών της (ρατσιστικών επιθέσεων σε μετανάστες) όλο και πιο καθαρά τον αυτό-χαρακτηρισμό της ως φασιστικής οργάνωσης. Χαρακτηριστική είναι η επερώτηση που έγινε λίγο πριν τα Χριστούγεννα στην Βουλή από τον βουλευτή Σερρών της Χρυσής Αυγής Αρτ. Ματθαιόπουλο για την αντιφασιστική εκδήλωση που πραγματοποιήσαν σε συνεργασία τέσσερις ΕΛΜΕ της Θεσσαλονίκης στις 18/12/2012 στη Νεάπολη.

Σε αυτήν αναφέρει: «Σύμφωνα με ανακοίνωση μίας οργάνωσης υπό την επωνυμία «Αντιφασιστική Επιτροπή Εκπαιδευτικών Θεσσαλονίκης» την Τρίτη 18/12/2012 και ώρα 7:30 μ.μ. είναι προγραμματισμένη εντός σχολικού κτιρίου (Πειραματικό Λύκειο Νεάπολης Θεσσαλονίκης) πολιτική συζήτηση και προβολή ντοκιμαντέρ με θέμα την αντιμετώπιση του «φασισμού».Ταυτόχρονα πληθαίνουν οι καταγγελίες τόσο από γονείς όσο και από μαθητές φίλους του Κινήματός μας σχετικά με περιστατικά καθηγητών που, ακόμη και εν ώρα μαθήματος, επιδίδονται σε «αντιφασιστικά» παραληρήματα και ψυχολογική τρομοκράτηση των ανήλικων μαθητών που αντιδρούν στην πολιτική κατήχηση των καθηγητών τους»

Το ενδιαφέρον όμως της ερώτησής της βρίσκεται στη συνέχεια όπου ρωτά τον υπουργό «Ποια η θέση του σχετικά με την πραγματοποίηση πολιτικών εκδηλώσεων σε σχολεία; Ποια θα ήταν η στάση του Υπουργείου σε περίπτωση που ανάλογος φορέας προώθησης του «φασισμού» ζητούσε να πραγματοποιήσει αντίστοιχη εκδήλωση εντός σχολικών κτηρίων;» καθώς και «για ποιον λόγο και με ποιο δικαίωμα προχώρησαν στην χορήγηση άδειας στην ανωτέρω οργάνωση προκειμένου να τελέσει πολιτική εκδήλωση εντός σχολικού κτιρίου;»
Η Χ.Α ρωτά τέλος τον υπουργό «Τι μέτρα θα λάβει ώστε να διασφαλιστεί με τρόπο ουσιαστικό η αποχή των καθηγητών από την τέλεση πολιτικής προπαγάνδας σε ανήλικους μαθητές, οι οποίοι έτσι πέφτουν θύματα μίας ιδιότυπης καθηγητικής αυθαιρεσίας; Θα ασχοληθεί με την διερεύνηση των σχετικών καταγγελιών ώστε να παραπεμφθούν στα αρμόδια πειθαρχικά όργανα οι παρανομούντες καθηγητές;»

Μια μέρα πριν η Χρυσή Αυγη προέβη σε παρόμοιου περιεχομένου επερώτηση σχετικά με προβολή αντιφασιστικής ταινίας στο 1ο Λύκειο Καματερού όπου, σύμφωνα με την ίδια, γινόταν αρνητική αναφορά στο κόμμα της και χαρακτήριζε την ενέργεια αυτή πολιτική προπαγάνδα. Επιπλέον ζητούσε από τον υπουργό να αποδοθούν πειθαρχικές και ποινικές ευθύνες.

Ακόμα πιο σοβαρή είναι η παρέμβασή του βουλευτή της Κ. Μπαρμπαρούση εν είδη επιθεωρητή εκπαίδευσης σε νηπιαγωγείο της Λευκάδας τον περασμένο Νοέμβριο όπου νηπιαγωγός σε τάξη αποτελούμενη από παιδιά ελληνικής και αλβανικής καταγωγής ακολούθησε κατά την προετοιμασία του εορτασμού για την 28η Οκτωβρίου μια διαπολιτισμικής κατεύθυνσης, σύμφωνα με τις εντολές του υπουργείου, ανάπτυξη του θέματος.

Παρόλα αυτά κάποιος «ανώνυμος» δήθεν γονέας και δήθεν δημοτικός σύμβουλος έστειλε επιστολή στον βουλευτή της Χ.Α. καταγγέλοντας την για «αντιεθνισμό» ενώ η Διεύθυνση δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης Λευκάδας άσκησε πειθαρχική δίωξη εναντίον της. Τις διώξεις αλλά και την εξωθεσμική επέμβαση της Χ.Α. κατήγγειλαν ο Σύλλογος διδασκόντων του σχολείου, η ΕΛΜΕ Λευκάδας, η ΔΟΕ και πλήθος πολιτικών και κοινωνικών οργανώσεων κάνοντας λόγο για προσπάθεια εκφοβισμού του συνόλου της κοινωνίας και των εργαζομένων.

Oι παρεμβάσεις της Χρυσής Αυγής στόχο έχουν τον εκφοβισμό των εκπαιδευτικών

Το ζήτημα της παρέμβασης της Χρυσής Αυγής στα σχολεία έχει λάβει αρκετά επικίνδυνες διαστάσεις καθώς αμφισβητείται όχι μόνο η αυτοτέλεια της εκπαιδευτικής διαδικασίας και η αυτονομία των εκπαιδευτικών αλλά συνολικά η δημοκρατία ως περιεχόμενο και ουσία της διδασκαλίας.

Μιλώντας για την παρέμβαση της Χρυσής Αυγής σε σχέση με την αντιφασιστική εκδήλωση στην Νεάπολη Θεσσαλονίκης ο Τρ. Τρανός συνδικαλιστής εκπαιδευτικός της Γ` ΕΛΜΕ δήλωσε στο alterthess.gr τα εξής: «Ως Α`,Γ`,Δ`Ε` ΕΛΜΕ με την Αντιφασιστική Επιτροπή καθηγητών η οποία έχει συσταθεί όπως και άλλες επιτροπές μετά από αποφάσεις των Δ.Σ. των ΕΛΜΕ πήραμε την πρωτοβουλία για την διοργάνωση της εν λόγω εκδήλωσης η οποία συμπεριελάμβανε προβολή αντιφασιστικής ταινίας και συζήτηση με εκπαιδευτικούς για τον ρατσισμό και τον φασισμό. Η Χρυσή Αυγή ψευδώς καταγγέλλει ότι η διοργάνωση προερχόταν από πολιτική οργάνωση. Η επίθεση στο δημόσιο σχολείο παροξύνεται το τελευταίο διάστημα με την προσπάθεια νεοφασιστικών αντιλήψεων να εμφιλοχωρήσουν στο χώρο του σχολείου. Την στιγμή που υπάρχει ανάγκη να συνειδητοποιήσουμε τον κίνδυνο του φασισμού η Χρυσή Αυγή συστηματικά προσπαθεί να τρομοκρατήσει τους εκπαιδευτικούς στον φυσικό τους χώρο που είναι τα σχολεία. Είναι υποχρέωση των εκπαιδευτικών να προασπίσουν το περιεχόμενο και τους σκοπούς μιας δημοκρατικής εκπαίδευσης».

Ο κ. Τρανός αναφέρθηκε ακόμη και σε δήλωση στη Βουλή του υφυπουργού Παιδείας κ. Παπαθεοδώρου ο οποίος χαρακτήρισε τα φαινόμενα ρατσισμού και ξενοφοβίας «πρόκληση που έρχεται από το μέλλον» και τόνισε «πως αν η Πολιτεία αδρανήσει θα κλαίμε για υποχώρηση θεσμών, αλλά τότε θα είναι αργά» ζητώντας την παρέμβαση της Πολιτείας απέναντι στον εκφασισμό της κοινωνίας.

«Ως προς την ουσία της δήθεν κοινοβουλευτικής ερώτησης της Χρυσής Αυγής, που «αισθάνεται άβολα, μια σιχασιά και μια αηδία μέσα στο Κοινοβούλιο, και μπορεί να το εγκαταλείψει ανά πάσα στιγμή και να βγει στους δρόμους…και θα δούμε τι σημαίνει τάγματα εφόδου» (Μιχαλολιάκος 26/8/2012), ερώτηση που γίνεται ακριβώς τη στιγμή που πληθαίνουν οι παρεμβάσεις της με στόχο τον εκφοβισμό των εκπαιδευτικών θα αρκούσε και μόνο η λαϊκή ρήση: «όποιος έχει τη μύγα μυγιάζεται!» συμπλήρωσε ο κ.Τρανός.

Τέλος επεσήμανε την ανάγκη να εισαχθεί στο σχολείο αντιφασιστική εκπαίδευση θεσμικά κατοχυρωμένη φέρνοντας ως παράδειγμα την Γερμανία.

Θεσμικά κατοχυρωμένη η αντιφασιστική εκπαίδευση στην Γερμανία

Στην Γερμανία πραγματοποιούνται εδώ και πολλά χρόνια κατοχυρωμένες θεσμικά δράσεις στα σχολεία που στόχο έχουν την αντιμετώπιση των ρατσιστικών φαινομένων και του νεοναζισμού. Αντιφασιστικές ομάδες οι οποίες έχουν και αυτοτελή δράση καλούνται να συνεισφέρουν σε εκπαιδευτικό υλικό ενάντια στον ακροδεξιό εξτρεμισμό. Μετά από ένα κύμα σοβαρών ρατσιστικών και αντισημιτικών εγκλημάτων το 2000 με κυριότερα την δολοφονία του μετανάστη Αλμπέρτο Αντριάνο στο Ντεσάου της Ανατολικής Γερμανίας και την επίθεση σε συναγωγή στην Ερφρούρτη ξεκίνησε με διακομματική συμφωνία η καμπάνια τριών ομοσπονδιακών προγραμμάτων κατά του φασισμού και του ρατσισμού, του Civitas για την Αν. Γερμανία, του Entimon και του Xenos για όλα τα ομοσπονδιακά κρατίδια. Στόχος των προγραμμάτων αυτών ήταν η ενίσχυση της δημοκρατικής συνείδησης και ανεκτικότητας και η καταπολέμηση της ξενοφοβίας και του ρατσισμού με την επικέντρωση σε μέτρα για την πρόληψη του αποκλεισμού και των διακρίσεων στην αγορά εργασίας και την κοινωνία στο σύνολό της.

To πρόγραμμα Xenos, αφορούσε στις εθνοτικές και θρησκευτικές διακρίσεις καθώς και στην καταπολέμηση του ρατσισμού στον χώρο εργασίας. Το Entimon σχεδιάστηκε για να αντιμετωπίσει μέσω της διαπολιτισμικής μάθησης και των δίκτυων ΜΚΟ τις ακροδεξιές εξτρεμιστικές τάσεις σε όλα τα μέρη της Γερμανίας, ενώ το Civitas που περιελάμβανε κινητές ομάδες συμβουλευτικής (MBT) είχε ως στόχο την αντιμετώπιση των προκλήσεων της ακρο δεξιάς στα ομόσπονδα κράτη.

Αντίθετα η ελληνική κυβέρνηση δεν φαίνεται να ενδιαφέρεται ιδιαίτερα για το πώς θα αντιμετωπίσει τις ολοένα αυξανόμενες ρατσιστικές επιθέσεις εναντίον μεταναστών και την αύξηση της επιρροής της ακροδεξιάς στα σχολεία αλλά το πώς η υιοθέτηση της ατζέντα της θα βοηθήσει στην δημιουργία του «εσωτερικού εχθρού».

Σταυρούλα Πουλημένη

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s