ΠΑΙΔΕΙΑ SOS! »ΤΣΟΥΝΑΜΙ» ΟΡΓΗΣ ΚΑΙ ΑΓΑΝΑΚΤΗΣΗΣ ΓΙΑ ΤΗ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΗ ΣΧΟΛΕΙΩΝ!

ΤΑ ΣΧΟΛΕΙΑ ΔΕΝ ΕΙΝΑΙ ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ ΟΥΤΕ ΑΝΩΝΥΜΕΣ ΕΤΑΙΡΕΙΕΣ ΓΙΑ ΝΑ »ΣΥΓΧΩΝΕΥΟΝΤΑΙ» ! ΜΕΙΟΝ 36.000 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΩΣ ΤΟ 2013!

ΣΤΟ ΠΟΔΙ ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ, ΓΟΝΕΙΣ ΚΑΙ ΜΑΘΗΤΕΣ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΙΑΛΥΣΗ ΤΗΣ ΔΗΜΟΣΙΑΣ ΠΑΙΔΕΙΑΣ!

Η κυβέρνηση με τη διαδικασία συγχώνευσης-κατάργησης σχολείων της πρωτοβάθμιας και δευτεροβάθμιας εκπαίδευσης, (συγχωνεύονται συνολικά 1.933 σχολεία πανελλαδικά, από τα οποία προκύπτουν μόλις 877 σχολικές μονάδες, λιγότερες δηλαδή από τις μισές, βλ. ρεπορτάζ iskra εδώ) σπρώχνει το δημόσιο εκπαιδευτικό σύστημα και την εκπαιδευτική διαδικασία στην πλήρη διάλυσή τους.
Οι καταργήσεις και συνενώσεις σχολικών μονάδων εντάσσονται στο πλαίσιο ανατροπών που προωθούνται τόσο στο περιεχόμενο σπουδών, στη δομή και τη λειτουργία του «νέου σχολείου» όσο και στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και στοχεύουν στην κατεύθυνση ενός ιδιωτικοποιημένου, πειθαρχημένου και προσαρμοσμένου στις ανάγκες της αγοράς εκπαιδευτικού συστήματος.

Την ώρα που η κυβέρνηση, δια της Υπουργού Παιδείας αλλά και του κυβερνητικού εκπροσώπου κάνουν λόγο για «εκπαιδευτική μεταρρύθμιση» και τη λήψη αποφάσεων με «παιδαγωγικά κριτήρια», σε μια προσπάθεια να παραπλάνησης της κοινής γνώμης σχετικά με τις πραγματικές προθέσεις τους, οι ρυθμίσεις που φέρνουν για το «νέο σχολείο» σε καμία περίπτωση δεν τεκμηριώνουν κάτι τέτοιο. Το αντίθετο, μάλιστα, φωτογραφίζουν έναν αντιεκπαιδευτικό κυβερνητικό-μνημονιακό αρμαγεδδώνα ο οποίος, στοχεύει στη μείωση των εκπαιδευτικών δαπανών μέσα από τη δημιουργία μεγάλων σχολικών μονάδων, την απαλλαγή από ενοίκια, την «αξιοποίηση» των σχολικών κτηρίων αλλά και την κατάργηση χιλιάδων θέσεων εκπαιδευτικών.

ΜΑΖΙΚΕΣ ΑΝΤΙΔΡΑΣΕΙΣ ΣΤΑ ΣΧΕΔΙΑ ΤΗΣ ΚΥΒΕΡΝΗΣΗΣ

Τσουνάμι οργισμένων αντιδράσεων προκάλεσαν τα μέτρα της κυβέρνησης, τόσο στους εκπαιδευτικούς όσο και κυρίως στους γονείς και τους μαθητές οι οποίοι αντιδρούν στην πλήρη υποβάθμιση του δημόσιου χαρακτήρα της εκπαίδευσης, την αποδιάρθρωση της εκπαιδευτικής διαδικασίας και στη μετατροπή των σχολείων σε αποθήκες μαθητών

Στην περιφέρεια οργανώνονται λαϊκές συνελεύσεις, μαζικές «εισβολές» στις κατά τόπους διευθύνσεις, ενώ άρχισαν οι πρώτες μαθητικές καταλήψεις.

Στην Αττική γονείς και εκπαιδευτικοί ανεβάζουν μαύρες σημαίες στα απειλούμενα σχολεία καταγγέλλοντας τις εκτεταμένες συγχωνεύσεις ενώ φουντώνει το μέτωπο των αντιδράσεων από τις Ομοσπονδίες που ήδη αποφάσισαν τις πρώτες απεργιακές κινητοποιήσεις.

Η ΟΛΜΕ πραγματοποιεί την ερχόμενη Παρασκευή στάση εργασίας και συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας στις διευθύνσεις εκπαίδευσης, ενώ καλεί σε 24ωρη απεργία στις 30 Μαρτίου και δύο ακόμα 24ωρες μέχρι τον Απρίλιο, ενταγμένες στο ευρύτερο διεκδικητικό πλαίσιο του κλάδου. Εξ ου και η απόφαση για πρόταση προς την ΑΔΕΔΥ για 24ωρη στις 13 Απριλίου όπως και το αίτημα προς τις τοπικές οργανώσεις για εξουσιοδότηση απόφασης 24ωρης μόλις κατατεθεί ρύθμιση που θα θίγει οικονομικά και εργασιακά δικαιώματα.

Η ΟΛΜΕ καταγγέλλει πως τα νούμερα κρύβουν μια ακόμη πιο σκληρή πραγματικότητα, ενώ δηλώνουν πως οι συγχωνεύσεις και οι καταργήσεις αφορούν περισσότερα σχολεία. «Το λουκέτο μπαίνει στο 13% περίπου των σχολείων» τονίζει ο πρόεδρος της ΟΛΜΕ επισημαίνοντας πως οι μονάδες δευτεροβάθμιας είναι συνολικά 3.700, από τις οποίες όμως πρέπει να εξαιρεθούν οι περίπου 600 της τεχνικής εκπαίδευσης και των άλλων ειδικών κατηγοριών (μουσικά, καλλιτεχνικά κ.λπ.). Συνεπώς, το μέγεθος της παρέμβασης αυξάνεται περισσότερο.

Μια γρήγορη επεξεργασία, μάλιστα, της Ομοσπονδίας έδωσε περιοχές όπου το μαχαίρι του υπουργείου έφτασε μέχρι και στο (περίπου) 45% των εκεί σχολείων. Περισσότερο πληγείσες οι Καρδίτσα (44%), Σέρρες (42,5%), Πρέβεζα (37%), Τρίκαλα (29,3%), Κοζάνη (22,2%), Αθήνα (19,1). Σύμφωνα με το υπουργείο Παιδείας, σε σύνολο 16.000 μονάδων συγχωνεύονται 1.933 σχολεία, εκ των οποίων τα 1.523 στην πρωτοβάθμια και τα 410 στη δευτεροβάθμια. Καταργούνται 851 δημοτικά-νηπιαγωγεία, 205 γυμνάσια-λύκεια.

H Διδασκαλική Οµοσπονδία (ΔΟΕ) αποφάσισε χθες να προχωρήσει σε στάση εργασίας µαζί µε την ΟΛΜΕ την ερχόµενη Παρασκευή προκειµένου να γίνουν παραστάσεις διαµαρτυρίας από τους εκπαιδευτικούς στις διευθύνσεις εκπαίδευσης για τις συγχωνεύσεις. Ωστόσο δεν εισηγήθηκε στους δασκάλους 24ωρη απεργία για τις 30 Μαρτίου όπως έχει κάνει η ΟΛΜΕ.

ΑΝΑΚΟΙΝΩΣΗ ΤΗΣ ΟΛΜΕ

ΝΑ ΑΝΑΚΛΗΘΟΥΝ ΟΙ ΣΥΓΧΩΝΕΥΣΕΙΣ – ΚΑΤΑΡΓΗΣΕΙΣ ΣΧΟΛΕΙΩΝ!

Το Δ.Σ. της ΟΛΜΕ καταγγέλλει την απόφαση της πολιτικής ηγεσίας του Υπουργείου Παιδείας να προχωρήσει στην συγχώνευση ή κατάργηση 1933 σχολικών μονάδων σε πρωτοβάθμια και δευτεροβάθμια εκπαίδευση. Συγκεκριμένα με την απόφαση αυτή συγχωνεύονται ή καταργούνται 410 σχολικές μονάδες στη δευτεροβάθμια εκπαίδευση, σε σύνολο 3185 (1895 Γυμνάσια και 1290 Γενικά Λύκεια) δηλαδή το 13% των σχολείων.
Με την απόφαση αυτή τυπικά και ουσιαστικά η κυβέρνηση κήρυξε σε διωγμό τη δημόσια εκπαίδευση. Επιβάλλει την πολιτική του ΔΝΤ στο δημόσιο σχολείο. Οι εκπαιδευτικοί δηλώνουμε πως δεν θα ανεχτούμε να θυσιάζεται η δημόσια εκπαίδευση στην πολιτική της διάλυσης των κοινωνικών αγαθών που επιβάλλει το ΔΝΤ και η τρόικα.
Τα «παιδαγωγικά» κριτήρια που επικαλείται η Υπουργός Παιδείας στην πραγματικότητα είναι μόνο λογιστικά και οικονομικά. Όμως η εκπαίδευση δεν είναι οι αριθμοί. Η σχολική ζωή δεν είναι ασκήσεις επί λογιστικού χάρτου στις οποίες επιδίδονται το τελευταίο διάστημα τόσο η πολιτική ηγεσία όσο και οι διορισμένοι περιφερειακές διευθυντές εκπαίδευσης.
Σε καμιά περίπτωση δεν είναι αρκετή η «κατεύθυνση της πολιτικής ηγεσίας ο αριθμός των μαθητών σε κάθε τμήμα να μην ξεπερνά τα 25 + 10% στην Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση». Αυτή η διακήρυξη υπήρχε και την φετινή χρονιά αλλά στην πραγματικότητα υπήρξαν εκατοντάδες τμήματα πάνω και από αυτούς τους αριθμούς, όπως αποκάλυψε η ενδεικτική έρευνα της ΟΛΜΕ. Αυτό που απαιτείται είναι να γίνει τώρα επιτέλους νομοθετική ρύθμιση ώστε το ανώτατο όριο να είναι οι 25 μαθητές ανά τμήμα, οι 20 στις κατευθύνσεις του Γεν. Λυκείου και στα ΕΠΑΛ-ΕΠΑΣ και οι 10 μαθητές ανά καθηγητή στα εργαστήρια.
Αποδοκιμάζουμε την ηγεσία του Υπουργείου Παιδείας για τον αδιαφανή τρόπο με το οποίο προχώρησε όλη αυτή τη διαδικασία, αγνοώντας στις περισσότερες περιπτώσεις την τοπική κοινωνία, τους εκπαιδευτικούς, τους γονείς και τους μαθητές, ακόμα και τις τοπικές δημοτικές αρχές, όπως αυτό ρητά προβλέπεται ακόμα και από την ισχύουσα νομοθεσία (ν.1566/85). Είναι χαρακτηριστικό πως στο μεγαλύτερο Δήμο της χώρας, την Αθήνα, όπου 36 σχολεία συγχωνεύονται ή καταργούνται δεν έγινε καν η συζήτηση στο Δημοτικό της Συμβούλιο!!
Ο οδοστρωτήρας αυτής της πολιτικής έφτασε στο σημείο να καταργεί σε ορισμένες περιοχές πάνω από το 30% ή και το 40% των σχολείων (π.χ. Σέρρες, Καρδίτσα, Πρέβεζα, Τρίκαλα).
Αποδοκιμάζουμε την πολιτική ηγεσία του Υπουργείου γιατί αθέτησε τις υποσχέσεις της προς το ΔΣ της ΟΛΜΕ, ότι θα δοθούν στο ΔΣ για συζήτηση οι τελικές προτάσεις του Υπουργείου. Οι υποσχέσεις αυτές διατυπώθηκαν τόσο στη συνάντηση που στις 28-2-2011 με την Υφυπουργό κα Χριστοφιλοπούλου, όσο και δημόσια σε τηλεοπτική συζήτηση από την Υπουργό κα Διαμαντοπούλου με τους προέδρους των δυο ομοσπονδιών (ΔΟΕ και ΟΛΜΕ).
Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς μέσα από τις ΕΛΜΕ και σε συνεργασία με όλα τα μέλη της εκπαιδευτικής κοινότητας, αλλά και όλο το λαό σε κινητοποίηση με στόχο να ακυρώσουμε αυτή την απόφαση του Υπουργείου.
Καλούμε όλους τους εκπαιδευτικούς γονείς και μαθητές να συμμετάσχουν στις συγκεντρώσεις διαμαρτυρίας που οργανώνονται στις Περιφερειακές Δ/νσεις Εκπ/σης και τις Διευθύνσεις Δευτεροβάθμιας Εκπαίδευσης όλης της χώρας, την Παρασκευή 18-03-2011 στις 12:30 μμ για τις συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολικών μονάδων. Για τη διευκόλυνση των συναδέλφων που θα συμμετάσχουν το ΔΣ της ΟΛΜΕ κήρυξε 2ωρη στάση εργασίας (12-2μμ για τον πρωινό κύκλο και 2-4μμ για τον απογευματινό κύκλο).

Καλούμε τις ΕΛΜΕ να αναρτήσουν μαύρες σημαίες και πανό διαμαρτυρίας στα σχολεία που συγχωνεύονται ή καταργούνται.

 

ΜΕΙΟΝ 36.000 ΕΚΠΑΙΔΕΥΤΙΚΟΙ ΩΣ ΤΟ  2013

Οι συγχωνεύσεις αλλάζουν και τον χάρτη της απασχόλησης στα σχολεία

Αλλάζει ο χάρτης της απασχόλησης των εκπαιδευτικών, καθώς µετά τις ανακοινώσεις του υπουργείου Παιδείας για τις συγχωνεύσεις κλείνουν 1.056 σχολικές µονάδες.

Η κατάσταση αυτή δηµιουργεί νέα δεδοµένα για τους 180.000 εκπαιδευτικούς Πρωτοβάθµιας και Δευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης.

1. Μειώνονται οι οργανικές θέσεις. Με τις φετινές συγχωνεύσεις – καταργήσεις σχολείων χάνονται πάνω από 2.000 θέσεις εκπαιδευτικών.

2. Επιδεινώνονται οι προοπτικές απορρόφησης εκπαιδευτικών. Οι προοπτικές των πτυχιούχων των τµηµάτων Δηµοτικής Εκπαίδευσης (δάσκαλοι) που µέχρι πρόσφατα διορίζονταν άµεσα στη σχολική εκπαίδευση αλλάζουν δραµατικά.

3. Λόγω των συγχωνεύσεων µειώνονται σηµαντικά τα τµήµατα µε αποτέλεσµα αρκετοί εκπαιδευτικοί να περισσεύουν και να µην υπάρχει σχολείο γι’ αυτούς παρά µόνο σε περιοχές του ίδιου νοµού ή και σε άλλους νοµούς (αυτά προβλέπει ο νέος νόµος για τις µετακινήσεις, διαθέσεις εκπαιδευτικών).

4. Οι βάσεις των µεταθέσεων πιθανόν να αυξηθούν σηµαντικά λόγω των µειωµένων θέσεων.

 

OI ΣΥΝΤΑΞΕΙΣ.

To  2010 συνταξιοδοτήθηκαν περίπου 11.500 εκπαιδευτικοί Πρωτοβάθµιας και Δευτεροβάθµιας Εκπαίδευσης. Την περίοδο 2011 – 2013 υπάρχει η εκτίµηση ότι το ρεύµα αποχωρήσεων θα συνεχιστεί µε αποτέλεσµα συνολικά περίπου 35.000 εκπαιδευτικοί να συνταξιοδοτηθούν. Συνολικά, δηλαδή, την τετραετία 2010 – 2013 από τη σχολική εκπαίδευση αναµένεται να αποχωρήσουν 45.000 εκπαιδευτικοί, ενώ για τις νέες προσλήψεις ισχύει ο κανόνας «µία προς πέντε». Σηµειώνεται ότι συνυπολογίζονται στις προσλήψεις οι τυχόν µεταφορές και εντάξεις προσωπικού ιδιωτικού δικαίου µε εξαίρεση τις µεταφορές προσωπικού που προβλέπονται στις διατάξεις του Ν.3852/2010 (ΦΕΚ 87 Α’). Τι σηµαίνει αυτό; Σηµαίνει ότι το 2010 – 2013 οι προσλήψεις µόνιµου προσωπικού δεν θα ξεπεράσουν τις 9.000 στην καλύτερη περίπτωση µε αποτέλεσµα την ίδια περίοδο ο αριθµός των µόνιµων εκπαιδευτικών να µειωθεί περίπου κατά 35.000 ή σε ποσοστό 20% του συνόλου των σηµερινών µόνιµα υπηρετούντων.

Η µείωση οργανικών θέσεων λόγω συγχωνεύσεων υπολογίζεται σε πάνω από 1.500 για τα νηπιαγωγεία και τα δηµοτικά χωρίς να υπολογίζονται οι θέσεις των ολοήµερων και οι θέσεις των διευθυντών τους (που δεν περιλαµβάνονται στην οργανικότητα του σχολείου). Στη Δευτεροβάθµια Εκπαίδευση οι συγχωνεύσεις γυµνασίων – λυκείων οδηγούν σε απώλεια πάνω από 400 θέσεις. ΟΙ ΠΡΟΣΛΗΨΕΙΣ. Στα πλαίσια αυτά επιδεινώνονται οι όροι πρόσληψης στη σχολική εκπαίδευση εκτός των άλλων πτυχιούχων και των αδιόριστων δασκάλων. Οι πτυχιούχοι των Παιδαγωγικών τµηµάτων Δηµοτικής Εκπαίδευσης (δάσκαλοι), οι οποίοι µέχρι πρόσφατα προσλαµβάνονταν στα δηµοτικά σχολεία λίγους µήνες µετά τη λήψη του πτυχίου τους, θα δουν να µακραίνει σταδιακά αρκετά ο χρόνος παραµονής τους εκτός σχολείου. Και αυτό γιατί ήδη πάνω από 2.000 πτυχιούχοι δάσκαλοι βγαίνουν κάθε χρόνο στην αγορά εργασίας ενώ αναµένεται για τις επόµενες χρονιές οι µόνιµες προσλήψεις να είναι λιγότερες από 900 ετησίως. Ηδη έχει δηµιουργηθεί µια «επετηρίδα» περίπου 4.500 αδιόριστων δασκάλων, οι οποίοι βεβαίως στη συντριπτική τους πλειονότητα εργάζονται φέτος ως συµβασιούχοι (αναπληρωτές, ωροµίσθιοι).

πηγή

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση / Αλλαγή )

Σύνδεση με %s