Οι απόψεις των πολιτικών για το σύμφωνο συμβίωσης μεταξύ των ομοφυλοφίλων

Αποσπάσματα από σχετική ανάρτηση στο elawyer

Γ. Καρατζαφέρης (ΛΑ.Ο.Σ.):

«[…] Εμείς διαφωνούμε. Διαφωνούμε γιατί αυτό το οποίο φέρνετε εδώ είναι ακόμη μία νάρκη στην οικογένεια. […] Το σύμφωνο σημαίνει συμφωνία για τους ομοφυλόφιλους. Εάν το πιστεύετε έχει καλώς. Εμείς πιστεύουμε ότι μπορεί να υπάρξει μία νομική ρύθμιση που να ρυθμίζει τα των σχέσεών τους, αλλά όχι αυτό να είναι αυτό το οποίο εσείς σήμερα ανοίγετε ως φεγγίτη. Δεν είμαστε εναντίον των ομοφυλοφίλων οι οποίοι αποτελούν σαφέστατα ένα ενεργό κύτταρο της κοινωνίας, μακράν από εμάς. […]»

Ηλίας Πολατίδης (ΛΑ.Ο.Σ.):

«[…] οι ομοφυλόφιλοι χρειάζονται μια στοιχειώδη νομική κάλυψη, η οποία μπορεί να τους δοθεί από τους υπάρχοντες νόμους, ενδεχομένως, με κάποιες μικρές τροποποιήσεις στον Αστικό Κώδικα. Γιατί εσείς θέλετε να τους ανεβάσετε στο ίδιο επίπεδο; Γιατί θέλετε ακριβώς να πείτε ότι δεν παίζει κανέναν ρόλο, όταν μιλάμε για οικογένεια, το αν θα είναι δύο γυναίκες, τρεις άνδρες και μία κατσίκα ή οτιδήποτε άλλο -διότι μην αφήνουμε και τους κτηνοβάτες απ’ έξω, εφόσον ξεκινήσαμε τώρα και λέμε ότι οι σεξουαλικές διαστροφές είναι απαράγραπτο και ιερό δικαίωμα, να βάλουμε και τους κτηνοβάτες μέσα– ή μία οικογένεια η οποία αποτελείται από έναν άνδρα και μία γυναίκα, είναι ακριβώς το ίδιο πράγμα. Είναι, δηλαδή, η ηθική αναγνώριση που θέλετε να κάνετε προς τους ομοφυλόφιλους. Ο καθένας μπορεί να έχει τις προσωπικές του επιλογές. Ο ίδιος φέρει το βάρος και κυρίως, το κακό που κάνει ή το καλό, το κάνει ο ίδιος στον εαυτό του. (…) Από εκεί και πέρα, επειδή αναφέρθηκε και ότι δεν μπορεί να παίρνει κάποιες θέσεις ηθικές η Βουλή -και αυτό νομίζω ότι αναφέρθηκε από τον αξιότιμο εισηγητή του ΣΥ.ΡΙΖ.Α.- θέλω να πω: Γιατί τότε απαγορεύεται η παιδοφιλία; Υπάρχει κάποιος οικονομικός λόγος, συμφερόντων του κράτους; Γιατί απαγορεύονται τα ναρκωτικά; Δεν είναι για ηθικούς λόγους; Δηλαδή, έχουμε εδώ πέρα βγάλει πλέον την ηθική έξω από τη νομοθεσία; Διότι πλέον εδώ τρέχουμε από πίσω να φτάσουμε αυτές τις προβεβλημένες κοινωνίες που, όπως πολύ σωστά αναφέρθηκε, πεθαίνουν μέσα στα κανάλια οι ναρκομανείς και δεν τους μαζεύει κανείς και που οι γυναίκες είναι ως εμπόρευμα στις βιτρίνες; Αυτά είναι τα πρότυπά μας; Εάν υπάρχει κάτι καλό σε αυτές τις κοινωνίες, να το ακολουθήσουμε. Κανείς δεν αμφιβάλλει. Όμως, δεν θα ακολουθήσουμε οτιδήποτε κάνουν αυτές οι κοινωνίες, όπως κάνετε εσείς. […] Είναι ένα σύμφωνο ελεύθερης διαλύσεως της οικογένειας και της κοινωνίας. Και τέτοιο είναι. Σας ευχαριστώ.”

Αθανάσιος Πλεύρης (ΛΑ.Ο.Σ.):  

«[…] Τώρα για το εάν θα εφαρμόζεται στα ομόφυλα ή ετερόφυλα ζευγάρια, σας το είπαμε κύριε Υπουργέ. Εμείς είμαστε εναντίον και ξεκαθαρίσαμε ότι όσον αφορά το δικαίωμα του σεξουαλικού προσανατολισμού, το δικαίωμα της σεξουαλικής επιλογής δεν υπάρχει κανένα διεθνές κείμενο το οποίο να αναφέρεται αμιγώς για ομόφυλα ζευγάρια. Λέει για άτομα με σεξουαλικό προσανατολισμό. Και γεννάται το ερώτημα. Εάν πρέπει να εφαρμοστεί στα ομόφυλα ζευγάρια, θα πρέπει να εφαρμοστεί και στους πολυγαμικούς που υπάρχουν ειδικά με τους οικονομικούς μετανάστες αυτή τη στιγμή που βρίσκονται στη χώρα μας και στους οποίους η θρησκεία τους αναγνωρίζει το δικαίωμα πολλαπλού γάμου και θα πουν και αυτοί ότι μας πιέζετε τον σεξουαλικό προσανατολισμό διότι εμείς είμαστε πολυγαμικοί και θα μπούμε σε μια τέτοια συζήτηση. Δεν είναι δυνατόν τον σεξουαλικό προσανατολισμό, τη σεξουαλική επιλογή να τη συνδυάσουμε με το δικαίωμα συμβίωσης, με το δικαίωμα γάμου. Αυτό είναι τελείως κάτι διαφορετικό. […] Μας λέτε ότι γάμο ομοφυλοφίλων έχουν η Ισπανία, το Βέλγιο, η Αγγλία και η Ολλανδία και ότι αυτές είναι «προοδευτικές» χώρες. Σας είπα δε ότι και αυτές οι τέσσερις χώρες έχουν Βασιλεία…”

Αικατερίνη Παπακώστα (Ν.Δ.):

«[…] θεωρώ ότι αυτή η πρόταση του ΠΑΣΟΚ έχει μια βιασύνη, μια προχειρότητα, μια σπασμωδικότητα, διότι επικαλείται χώρες στις οποίες υποτίθεται ότι τυγχάνουν προστασίας τα ανθρώπινα δικαιώματα, όπως για παράδειγμα η Ολλανδία, το Βέλγιο, η Μεγάλη Βρετανία, η Ισπανία, η Δανία. Εδώ, θα ήθελα να επισημάνω το εξής: είναι δυνατόν χώρες, οι οποίες έχουν επιλέξει ως πολίτευμα τους τη Βασιλεία να είναι συντηρητικές ως προς το πολίτευμα και να είναι προοδευτικές ως προς την προάσπιση των ανθρωπίνων δικαιωμάτων…”

Εύα Μελά (Κ.Κ.Ε.):

«[…] εμείς, εφόσον λέμε ότι ο γάμος έχει σχέση με τη διαιώνιση του είδους και κυρίως, με την προστασία των παιδιών, δεν βλέπουμε το λόγο να ενταχθούν τα ομόφυλα ζευγάρια στο Σύμφωνο Συμβίωσης. Εδώ, γίνεται πολλή κουβέντα περί δικαιωμάτων και θεωρώ ότι καλό θα ήταν να μην μπλέκουμε τα θέματα του τί είναι δικαίωμα και τί δεν είναι. Αυτό το ζήτημα είναι πολύ μεγάλο. […] Για παράδειγμα, μακροπρόθεσμα τίθενται ζητήματα που αφορούν τις υιοθεσίες και τα παιδιά και μπαίνει και το εξής ζήτημα. Άλλο πράγμα ο σεβασμός στη διαφορετικότητα και άλλο τα κοινωνικά πρότυπα που μεγαλώνουν τα παιδιά. Άλλο πράγμα ο σεβασμός στη διαφορετικότητα και άλλο πράγμα η επιβολή της διαφορετικότητας…”

Κώστας Αλυσανδράκης (Κ.Κ.Ε.):

«[…] Έχει γίνει μόδα τα τελευταία χρόνια να μιλάμε για τον γάμο των ομοφύλων ζευγαριών και να το προβάλλουμε ως δικαίωμα. Βεβαίως, εδώ επιτρέψτε μου να εντοπίσω σε αυτούς που το προβάλλουν ένα κενό: Γιατί να μιλάμε μόνο για ζευγάρια και όχι για τρίο, κουαρτέτο, κουιντέτο, σεξτέτο, οκτέτο κ.λπ.; Βεβαίως, όπως είπε και ο κ. Σκυλλάκος, άλλο πράγμα είναι οι διακρίσεις λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού, τις οποίες καταδικάζουμε απροκάλυπτα.Υπάρχουν και άλλες μόδες. Υπάρχει η μόδα να μιλάμε για τα δικαιώματα των ζώων…”

 

8 thoughts on “Οι απόψεις των πολιτικών για το σύμφωνο συμβίωσης μεταξύ των ομοφυλοφίλων

  1. το θεαματικό είναι ότι το γελοιωδέστερο επιχείρημα είναι του «κομμουνιστή» Αλυσανδράκη.. ακόμα και οι ακροδεξιοί δεν τολμούν να συγκρίνουν την ομοφυλοφιλία με την κτηνοβασία.. μπρρρ..

    ωραία αντίληψη έχει το ΚΚΕ για τα ανθρώπινα δικαιωμάτα στην Ελλάδα του 09..

  2. α, μην το λες. από ό,τι βλέπω ο Πολατίδης τα έβαλε όλα στο παιγνίδι (κατσίκες, κτηνοβάτες, παιδόφιλους…).

    πάντως είναι εκπληκτικό πως «μαζεύονται» όλοι μπροστά στα «δύσκολα». δεξιοί και αριστεροί πολιτικοί γίνονται ένα και …δυσκολεύεσαι να τους ξεχωρίσεις (πόσο μάλλον να τους ψηφίσεις).

  3. Λέω πως είναι πολύ καλό προεκλογικό ποστ, για να δούμε (ξανά, αλλά δεν πειράζει, έτσι το «χωνεύουμε» και καλύτερα) πόσο αριστεροί είναι μερικοί αριστεροί που νομίζουν ότι αν «νοιάζονται» για τούς μισθούς έχουν και κάποιου είδους «επανάσταση» στο τσεπάκι τους (ενώ κατά τα άλλα : πατρίς θρησκεία οικογένεια και : κάτω η μάστιγα τών ναρκωτικών – και το τσιγάρο μέσα σ’ αυτά, και το αλκοόλ μέσα σ’ αυτά, η τηλεόραση μόνο έξω απ’ αυτά – γιατί σ’ αυτήν παίρνουν μέρος οι ίδιοι.) Βέβαια, οι άνθρωποι αυτοί ειδικά στην ελλάδα δίνουν δείγματα μια ζωή, δεν περιμέναμε τώρα, αλλά αυτό τό πλάι-πλάι τής ανάρτησης είναι ωραίο : και, πολύ μού άρεσε, εμένα προσωπικά αυτό :

    «…Γιατί να μιλάμε μόνο για ζευγάρια και όχι για τρίο, κουαρτέτο, κουιντέτο, σεξτέτο, οκτέτο κ.λπ.; Βεβαίως, όπως είπε και ο κ. Σκυλλάκος, άλλο πράγμα είναι οι διακρίσεις λόγω σεξουαλικού προσανατολισμού, τις οποίες καταδικάζουμε απροκάλυπτα.Υπάρχουν και άλλες μόδες. Υπάρχει η μόδα να μιλάμε για τα δικαιώματα των ζώων…”

    ας προσέξουμε λίγο πώς ο κύριος (έλληνας κι αριστερός) αυτός βάζοντας μαζί δυτικές μουσικές, πολυγαμικές λογικές και ζώα (και ονομάζοντάς τα όλα μαζί και μόδα) κάνει χωρίς να το θέλει και μια πολύ ωραία έκθεση τών γενικότερων απόψεών του, πέραν τού γάμου: αυτή η περιφρόνηση λοιπόν όχι μόνο προς την ελευθερία τού έρωτα (πέρα από το ιερό σχήμα τής οικογένειας) και προς την ελευθερία τών μουσικών επιλογών (πέρα από αυτά που ακούει ο ίδιος στο χωριό του) αλλά και προς τα (άλλα) ζώα (πέραν τού ευφυούς είδους στο οποίο ανήκει ο ίδιος – στο χωριό ή στην πόλη) θα ήταν πολύ χρήσιμη σε έναν ανθρωπολόγο ή φιλόσοφο. Δυστυχώς βέβαια οι ψηφοφόροι στους οποίους απευθύνεται είναι επίσης από χωριό (με την χειρότερη έννοια πάντα το λέω εδώ αυτό) και δεν έχουν τέτοιες ανησυχίες…

  4. Προσθέτω και την άποψη του Αν. Σκυλλάκου, υποψήφιου βουλευτή ΚΚΕ:

    «Εμείς είμαστε ενάντια στο γάμο των ομοφυλόφιλων. Δεν έχουμε καμία προκατάληψη ή ρατσιστική διάθεση….. Άλλο αυτό και άλλο να εφαρμοστούν ίδια μέτρα και ίδιες ρυθμίσεις με το σύμφωνο συμβίωσης. Είμαστε αντίθετοι για τον εξής λόγο: Διότι είτε πρόκειται για γάμο είτε για ελεύθερη συμβίωση, ο θεσμός του γάμου προέκυψε από την ανάγκη της προστασίας των παιδιών και της γυναίκας και της εξασφάλισης της αναπαραγωγής και της διαιώνισης του είδους. Αυτή είναι η βασική λογική.»

    Τουλάχιστον ο Ριζοσπάστης υποστηρίζει ότι «εξυπακούεται πως κανένας δεν πρέπει να οδηγείται στο απόσπασμα γιατί είναι διαφορετικός»

    Αισθάνομαι κάπως καλύτερα…

  5. βλέποντας την Αλέκα Παπαρήγα χθες, αναρωτιόμουν.. δεν υπάρχουν ομοφυλόφιλοι που ανήκουν και στην εργατική τάξη; εκεί υπερισχύει η ιδιότητά τους των ομοφυλόφιλων οπότε δεν υποστηρίζει το ΚΚΕ τα δικαιώματά τους;
    τέτοιου είδους θέματα πάντως ίσως είναι μία καλή ευκαιρία να φανεί ο έντονος συντηρητισμός του ΚΚΕ – και οι ομοιότητές του με το ΛΑΟΣ..

  6. Να θυμηθούμε και την περίπτωση των διαβόητων διαγραφών του ’88 και κυρίως του Νίκου Χατζητρύφωνα, Γραμματέα τότε της Κομματικής Οργάνωσης Βάσης Ξάνθης. Αντιγράφω από το media.uoa.gr:

    Ο Νίκος Χατζητρύφωνας έβαλε υποψηφιότητα για γραμματέας της ΚΟΒ του χωρίς να κρύβει την ομοφυλοφιλική του ταυτότητα. Το κόμμα έδωσε γραμμή στα μέλη της ΚΟΒ να μην τον εκλέξουν όμως τα μέλη αδιαφόρησαν για την κομματική γραμμή και ο Νίκος εκλέχτηκε Γραμματέας της ΚΟΒ. Η Κεντρική Επιτροπή αντέδρασε διαλύοντας την ΚΟΒ Ξάνθης και διαγράφοντας τον Νίκο από το ΚΚΕ. Φυσικά έγινε ένσταση και ο Νίκος συναντήθηκε με τον Γραμματέα του ΚΚΕ τον κ. Χαρίλαο Φλωράκη.

    Τόσο η τοποθέτηση του κ. Φλωράκη όσο και του 12ου Συνεδρίου το οποίο επικύρωσε τελικά τις διαγραφές, ήταν ακραία ομοφοβικές και εξηγούν σαφώς τη στάση του ΚΚΕ μέχρι σήμερα. Αποφάσισαν ότι το «τρίτο φύλο» (δηλ. οι ομοφυλόφιλοι πολίτες) εμποδίζει την σχέση του ΚΚΕ με τις μάζες και γι αυτό θα πρέπει να απομακρύνεται από τις τάξεις του. Η απόφαση αυτή κινείται πάνω στην αρχαία κομματική γραμμή της Μόσχας και του Στάλιν το 1933, κατά την οποία η ομοφυλοφιλία είναι «αστική ασθένεια στην οποία καταλήγουν συνήθως οι γόνοι των πλουσίων που από βαρεμάρα στρέφονται στην σεξουαλική διαστροφή».

    Η περίπτωση του Νίκου Χατζητρύφωνα δεν ήταν μοναδική. Η πρακτική αυτή συνεχίστηκε με τη διαγραφή του Κωνσταντίνου Κ. (μέλος της Πρωτοβουλίας Ομοφυλόφιλων ενάντια στην Καταπίεση και υποψήφιου της Αντικαπιταλιστικής Συμμαχίας στη Β’ Περιφέρεια Αθηνών). Ο Κωνσταντίνος διαγράφηκε επίσης από το ΚΚΕ το Φθινόπωρο του 1988 μαζί με 15 ακόμη άτομα εξαιτίας της σεξουλικής τους ταυτότητας.

  7. Και κάτι σημειολογικό και αξιοσημείωτο: όταν στην αναζήτηση του γκουγκλ γράφεις κκε, το πρώτο πράγμα που σου βφάζει είναι «κκε-μλ» και το δεύτερο «κκε ομοφυλοφιλία». Μήπως να το λάβει υπόψη της κάποια στιγμή το αλεκάκι;

  8. Παράθεμα: θέσεις των κομμάτων της Βουλής για το σύμφωνο συμβίωσης για ομόφυλα ζευγάρια « Stopomofovia's Blog

Σχολιάστε

Εισάγετε τα παρακάτω στοιχεία ή επιλέξτε ένα εικονίδιο για να συνδεθείτε:

Λογότυπο WordPress.com

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό WordPress.com. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Google+

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Google+. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Twitter

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Twitter. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Φωτογραφία Facebook

Σχολιάζετε χρησιμοποιώντας τον λογαριασμό Facebook. Αποσύνδεση /  Αλλαγή )

Σύνδεση με %s